Nuffnang Ads

Thursday 15 August 2013

berlalu ramadhan syawal pula menjelma


 assalamualaikum

raya..raya..dan raya lagi...itu adalah tag line untuk tahun nie..bahhahah...jgn nak ketawa sgt ok..selamat hari raya aidilfitri untuk semua umat islam didunia.

bila syawal dh menjelma maknanya ramdhan telah pun berlalu. entah jumpa lagi ke tak ntah ramdhan tahun depan. Bulan yang penuh barakah...serasa tenang jer di bulan puasa.*feeling ^_^.

sedar tak sedar rupa rupanya berbulan blog tak berhupdate.nyorok-nyorok jer hupdate blog akibat keseganan yg mendewa.


sehari sebelum hari raya, sy dan keluarga dan pun bertolak pulang ke kampung halaman tercinta..yeah!! untuk pertama-tama kalinya.  selalunya mama ayah mesti balik malam raya. So, ape lagi kan gembira bukan kepalang lagi la.  lama juga tak pulang ke kampung, tengok rumah wan dan atok terchenta, t.malim wonderful place *_*

sampai jer kat rumah wan kan. bersiap sedia untuk misi mengemas bersama adik-adik.satu rumah kena clearkan. dah settle rumah misi kedua pula bermula memasak..nie misi wajib di hari raya sbgi persediaan untuk raya keesokan harinya. lemang dan rendang daging menjadi pilihan hati.



lemang home made by wan dan atok


rendang daging oleh saya dan wani

sambil masak-masak sembang sembang dengan wan, boleh pulak wan saya serkap jarang katanya raya tak jadi. lepas jer berbuka untuk hari terakhir puasa, solat mahgrib gigih duduk depan tv tunggu pengumuman raya. melonjak sampai keatap, sangkaan wan meleset sama sekali sebabnyer raya menjadi esoknye.


untuk raya pertama, semua ke masjid pada pagi raya untuk solat sunat. balik jer dari masjid. belum pun bukak telekung berpusu kanak2 datang kerumah. lepas jer beberapa group kanak-kanak beraya, kami sekeluarga pun berpusu-pusu jugak tutup pintu semua keluar beraya pulak. kalau tak confirmla sampai kemalam tak henti-henti org dtg beraya. dengan kuasa bulan dan bintang kami secara deras terus ker kalumpang, kuala kubu baru dan terus ke sungai buaya.



mommy


Wan @ nenda tersayang ^_^ dengan ayu



ayah, mama , wani


orang kuat wan @ nenda




atok saya , wani



tahun  nie bertuah sungguh saya, duit raya masih dapat lagi hokay!! segan pun ader jugak.  mna tak nyer..sy nie dh boleh jadi tokoh ibu dan bapa dah masih dapat duit raya..rezeki...kengkawan sy masing-masing dah berkeluarga diorg yang hulur duit raya..tapi saya nie versi kanak-kanak oren..ok pe? kan...



hakim





untuk raya tahun nie..adik beradik saya memg tak cukup korum. sedih jer. syafiq tak dapat nak raya sama. tak dapat cuti. beraya sendiri kat hospital..sian my big brother. bercuti raya pun hari raya ke 4, jadi jumpa syafiq kat negeri sembilan sajalah..jadilah, dari tak cuti langsung.

pada petang raya ke2 sy dan keluarga bertolak ke negeri sembilan. beraya bersama wan kat sana pulak. kalau tak..kecik hati wan sy tue. 







syafiq




syafiq , mama








keesokkan harinya, kami semua pun balik ker puchong, nasib jalan raya masih terkawal.kalau tak boleh keras punggung duk dalam kereta menatap jammed. tak kuasa nyah!!

masa untuk beraya di rumah sendiri.






raya-raya pun sempat ngajak berjalan..

syok jugak..lengang jer mall





-mission completed-


till then,


^_______________^

No comments: