Nuffnang Ads

Thursday 21 March 2013

mula bertatih-tatih dan belajar sendiri *_*

assalammualaikum

genap ari nie kan...kan...cukup 2 bulan sy menjalani latihan industri...ini adalah syurga! alhamdulillah...
semestinya kat tempat sy berlatihan nie, sy ader seorang sifu..yang selalu sedia ada untuk ajar kami...eh..jap kenapa kami...

memperkenalkan kami adalah kumpulan sailormoon....

bhaahaha...

(lama kot tak tgk sailormoon)

korang dulu mesti selalu tengok jugak kan...

tak nak ngaku....^_^

nyampah...

ape nie..dh tersasar..kembali ke pangkal jalan...

 dekat company yang sy berlatihan nie, bukan sy sorang2 jer taw, ada afiq, ani dan mas. diorang semua kwn yg turut sama dapat berlatihan kat opis nie. tapi sy dan afiq jer depart yang sama kat accounting + sikit admin ( boleh kan cam tue)..ani di deprt tax dan mas di depart audit..semuanya dibahagikan la kan..jadi, nak cewiter kat sini, sy dan afiq di tunjur ajarin ku sifu oleh fara hana yang comel dan awesome. alhamdulillah byk ilmu telah diwarisi walau pun kekadang byk buat silap..sy lah..sy letew...org lain tak taw ;) (ajar tak paham2..)

tetapi sedih sangat, sebab tanpa kuduga tanpa kusangka hana dah nak resign ! siyes weh...hoi orang kampung, kami semua adalah cuak...gementar pun ader, takut pun ader memula taw, tapi..hati kena bertabah dan kental..belajar rerajin dengan hana. prepare ape yang patut...salin dan tulis aper yang diajar.


hana n me yaw!

tak lama kemudian, datang la seorang insan yang juga ( bukan berlatihan industri..) bekerja dengan kami...ana...jgn konpius...gambar diatas adalah hana, yang baru masuk nie ana ( tak tau kenapa nama nak dekat sama..pelanduk dua tidak serupa)  berasa la lega sedikit walaupun neves masih terasa didada.



ana with me..



ani !!



kat opis tak sah tak camwhore..bhaha..(ketawakan diri sendiwi)


me, ana, nurul n aini


dah minggu ke bape ntah nie berlatihan


lepas jer hana dah resign, dalam 2/3 mggu dah..semua dlm keadaan sikit terkawal dan byk kelam kabut. nasib tak tertunggang terbalik accounting depart kami kerja kan. kalau accounting depart yg keje kan kami cam mane??

serba serbi belum berapa nak mahir. tapi kami belajar dan rujuk pada yang ada..sob..sob..cuba bertatih-tatih dan mengesot taw kat opis tue. 


takde la sampai cenggitu..terkezut bos nanti.



dan jangan tak tahu, sy dan afiq dah mula keluar untuk audit. neves lagi. ( entry nie byk neves la..sepatutnya kena tukar tajuk..). 



muka di pagi hari yang agak awal untuk hari ketiga nak keluar audit..yeah!

alhamdulillah, sy keluar audit bukan sensorang..klu sensorang dah lama sy larikan diri atau pun pulang ke rumah terus dan nangis-nangis kat mama..sy ada Mandy yang baik dan kelakar!! dia yang bwk sy bersama untuk audit. penyabar orgnya mengajar sy yang byk sgt soalan dan serba serbi tak taw nie. sy budak baru belajar, banyak tanya, jgn la marah..(pantun takde kerat).

Mandy tunjuk kan sy satu persatu, alhamdulillah..sy dh boleh paham sikit dan dah nmpak step-step dan proses. sy senang dan sgt selesa dengan Mandy, gadis chinese yang proper dan santun serta punya gelak yang comel sekali..rasa mcm nak terus belajar audit dengan dia.menghormati org lain, serius waktu bekerja. dan suka gosip gal dengan sy. sharing is caring lorh..*_*


sy harap keadaan selesa nie akn berterusan untuk tempoh yg lama. semoga segalanya di permudahkan olehNya.




jumpa lagi..






^_^










p/s kenapa la sy nie seakan baik di entry ini, berlatihan industri itu = internship..(bahasa omputih)










No comments: